Honda Twins banner
21 - 34 of 34 Posts
De gasklep moet waarschijnlijk worden schoongemaakt. Smeer hem niet in met vet! Gebruik een siliconenspray erop en op het stuur. Ik stel voor om de 38 jaar oude kabels te vervangen die nog nooit in hun hele levensduur zijn gesmeerd. Vrij goedkoop en als het eenmaal gedaan is, hoef je het nooit meer te doen, smeren voor installatie.
 
Bedankt. Ik heb er geen probleem mee om een beetje uit te geven aan nieuwe kabels, maar ik weet niet of ik het echt vertrouw om ze te vervangen. Het kan vrij eenvoudig zijn, maar het ziet er niet zo gemakkelijk uit. Is het een dure klus om een winkel ermee te laten omgaan als het zover komt? Zou het smeren van de kabels op dat punt ook helpen of gewoon tijdverspilling zijn als ik het uiteinde van de kabel(s) aan het gasklepuiteinde blootleg?
 
Het duurt ongeveer @1 uur om ze te vervangen, het huidige uurloon hier is gemiddeld $100/uur. Je kunt ze smeren als ze aan de bovenkant blootliggen. Dunne olie zoals naaimachineolie wordt gebruikt. Sommige mensen gebruiken WD40. Je weet dat het goed gesmeerd is als het uit de onderkant van de kabel bij de carburateurs begint te druppelen, het duurt even voordat het zover is.
 
Goed om te weten. Bedankt. Ik zal eerst proberen de staaf en de buis schoon te maken en te smeren. Misschien mijn zaterdagproject.
 
Hallo opnieuw. Even een follow-up op de suggesties hier. Allereerst, ik heb siliconenspray, dus dat zal ik gebruiken op de stuurstangen en de gaskabel zoals voorgesteld.

Wat de daadwerkelijke kabel betreft... man, er zijn een heleboel producten op de markt en iedereen zweert bij degene die ze toevallig gebruiken. Hier zijn mijn meest praktische opties (aangezien ik ze al heb):

• WD-40 (gemengde beoordelingen; mensen houden ervan of haten het)
• Kroil (niet echt een smeermiddel)
• Siliconenspray
• Lock-Eze (vloeibare grafiet)
• Maxima Chain Wax
• gewone motorolie

Ik denk dat het net zo belangrijk is wat je moet gebruiken als hoe je het moet gebruiken. Op dit punt in mijn ervaring geef ik er de voorkeur aan om de kabel niet van de motor te verwijderen, dus ik zal doen wat ik kan nadat ik hem van het gashendel-uiteinde heb losgekoppeld. Mijn vraag heeft betrekking op hoeveel spul je moet gebruiken. Alle methoden die ik heb gezien, zeggen dat je smeermiddel moet toevoegen totdat het er aan de andere kant uitkomt. Ik kan me dat misschien voorstellen voor een koppelingskabel, maar dat kan toch niet van toepassing zijn op de gaskabel? Ik zou niet willen dat er overtollig spul in de carburateur komt. Ik denk dat ik gewoon een beetje zorgvuldig zal aanbrengen en de kabel met de hand zal bewerken totdat hij zich op zijn minst grotendeels door de lengte van de kabel heeft gewerkt. Of is dat de moeite überhaupt waard?

Bedankt.
 
WD40 en Kroil zijn geweldig voor het reinigen en verwijderen van roest, wat een goed deel kan zijn van het vastzitten van de kabels als ze dat zijn. Ze zijn echter geen smeermiddel. Als die worden gebruikt, is siliconenspray waardeloos, incompatibel. Motorolie is te dik om te gebruiken. Kettingwax zou alleen werken als de hele kabel blootligt, grafietspray werkt ALS de eerste 2 niet worden gebruikt.
Ik zou dit product aanraden https://www.3inone.com/products/multi-purpose-oil/. Het is een dunne olie die de lengte van de kabel aflegt.
 
Ik heb het gevoel dat ik dit kleine project niet had moeten beginnen. Ik heb de twee helften van de behuizing gescheiden en kan de kabels zien die om de buizen gewikkeld zijn, maar ik kan niet genoeg speling krijgen om ze te verwijderen en de grip en buis van de stang te schuiven. Er lijkt een belangrijke stap te zijn die ik mis. Wat is het?
 
Je zou de behuizingshelften ver genoeg uit elkaar moeten kunnen trekken om de gaskleefhuls langs de aanslag te draaien, zodat de kabel niet om de huls gewikkeld zit. Duw dan gewoon het uiteinde van de kabel uit zijn positie in de huls en schuif de huls eraf.
 
Of draai de gashendel, pak de kabel met een punttang om hem op zijn plaats te houden en draai dan de buis terug, waardoor er veel speling ontstaat om hem eruit te laten springen.
 
Je zou de behuizingshelften uit elkaar moeten kunnen trekken om de gaskleefhuls voorbij de stop te draaien, zodat de kabel niet om de huls gewikkeld zit. Duw dan gewoon het uiteinde van de kabel uit zijn positie in de huls en schuif de huls eraf.
Ze zijn ver genoeg uit elkaar dat de helften alleen bij elkaar worden gehouden door de elektrische verbinding voor de killschakelaar (ik denk dat dat het is). Ik weet niet zeker wat je bedoelde met "draai de gaskleefhuls voorbij de stop".
 
Of draai de gashendel, pak de kabel met een punttang om hem op zijn plaats te houden en draai dan de buis terug, waardoor er veel speling ontstaat om hem eruit te laten springen.
En dat heb ik ook geprobeerd. Ik stel me voor dat als ik er eenmaal een uit heb, de andere genoeg speling krijgt, maar op dit moment lijken ze tegen elkaar te vechten.
Moet ik iets doen met die andere twee moeren eronder die de kabels in de behuizing voeren?
 
Er zou een moer op een van de kabels moeten zitten. Als je hem zo ver mogelijk in één richting draait, wordt hij losser. De andere richting maakt de kabel strakker (sorry, ik weet niet meer welke richting). Draai hem helemaal los en kijk of je hem eraf kunt halen.

Die moeren zullen er uiteindelijk af moeten om de kabels eruit te halen.
 
Mogelijk moet u de kabelafstellingen losser zetten, hetzij bij de carburateurs, hetzij bij de stuurbehuizing, om voldoende speling te krijgen om ze uit de huls te verwijderen.
 
21 - 34 of 34 Posts